Who When She Her, Oh Yeah!!

回覆文章
Alice Chou
Member
文章: 38
註冊時間: 週日 5月 23, 2010 10:46 pm

Who When She Her, Oh Yeah!!

文章 Alice Chou »

Who ( 胡錦濤 ),When (溫家寶),She ( 習進平 ) ,Her ( 賀國強 )


如今四位中國領導最令外國人頭痛的,是他們的姓。前任的兩位:

一個是 President Who(胡主席),一個是 Premier When(溫總理),
一個是「誰」,一個是「何時」,外國記者讀得舌頭打轉。
但那麼多年了,好不容易也習慣了。

不料,這頭剛習慣了「Who」和「When」,接着來了兩個更拗口的。
一個是 President She(習主席),一個是Secretary Her(賀國強書記)。
這一下,挑戰更大了。英語記者如果不把舌頭捋平了,簡直沒法報導新聞:

「She(習) said, I mean he said.......... She(習) said Who(胡) told When(溫) ..........
He said, oh I mean Her(賀) said,
Oh .......... I mean not her said, I mean he said.......... Oh, my God!

中國人為難美國人的時代,終於來臨了!Oh Yeah!
Luis Ko
YOYO member
文章: 970
註冊時間: 週三 6月 06, 2007 10:18 pm

Re: Who When She Her, Oh Yeah!!

文章 Luis Ko »

XD
i might be a cynic and, a sceptic as well but, i'm definitely not a bad person!!
回覆文章